Jak jechać w upale i przeżyć

Jak przeżyć na motocyklu, kiedy żar leje się z nieba, temperatura powietrza dochodzi do 40 stopni Celsjusza a asfaltu do 60 stopni?

Najnowsze badania pokazują jasno, że odwodniony kierowca ma taką samą sprawność umysłową i refleks, jak kierowca z 0,8 promila alkoholu we krwi!!! Odwodniony kierowca popełnia tyle samo błędów co kierowca nietrzeźwy. Jakie konsekwencje na motocyklu może mieć zwolniony refleks nie ma chyba sensu pisać. Jeśli odczuwasz pragnienie to oznacza, że już jesteś odwodniony. Za ból głowy i zmęczenie najczęściej odpowiada właśnie odwodnienie. Aby nie odwodnić się należ pić wodę ZANIM poczujemy pragnienie.

Jak to zrobić w praktyce? Jak pić w kasku na motocyklu, aby nie zatrzymywać się co 100m? Można korzystać z kamelbaga, ale jazda z plecakiem przyklejonym do pleców w upale nie jest zbyt komfortowa.



Doskonałym rozwiązaniem jest rurka SOURCE CONVERTUBE, którą dzięki zmiennym końcówkom można nakręcić na gwinty 99% butelek z wodą. Rurka ta ma końcówkę za pomocą której można pić wodę nawet w kasku integralnym. Butelkę z wodą wkładamy do tangbaga, rurka wystaje i możemy wciągać płyn w trakcie jazdy.




Ogólne rady dotyczące długotrwałej jazdy w upale:
1. pij zanim poczujesz pragnienie
2. pij dużo jadąc, podczas jazdy w upale to może być nawet 0,7 litra wody na godzinę (!) aby zachować diurezę na normalnym poziomie!!!!!!!! Pamiętaj, że pęd powietrza podczas jazdy także cię wysusza, bo zwiększa parowanie ze skóry
3. wstań wcześniej i jedź rano zanim upał rozwinie się ponad miarę
4. kup sobie biały kask, który nie nagrzewa się tak, jak czarny
5. zmocz ciuchy - przez 15 min będzie chłodno
6. jeśli to możliwe, odpoczywaj w chłodnych, klimatyzowanych pomieszczeniach np. stacjach benzynowych
7. planuj urlop na moto w ciepłych krajach na wiosnę i jesień

Sveti Jure, Chorwacja




Komentarze